KELIONĖ Į SANKT PETERBURGĄ: VIZA, PASIENIS, TRANSPORTAS, KAINOS IR KITA

Taigi, prieš kelias dienas grįžau po savo neilgų atostogų, kurioms praleisti pasirinkau ne itin dažnai lietuvių, lyginant, pavyzdžiui, su Paryžiumi, lankomą miestą – Sankt Peterburgą. Užbėgsiu įvykiams už akių ir pasakysiu iškart, kad pats miestas man labai patiko. Didžiulis, nes vis tik tai antrasis pagal dydį Rusijos miestas ir ketvirtasis pagal dydį Europos miestas, kuriame oficialiai gyvena virš 5 mln. žmonių, ir be galo gražus, nes vis tik tai Rusijos meno ir kultūros sostinė, kur kiekvienas besilankantis turistas ras sau patinkančios veiklos. Savo Instagram istorijose – ieškokite manęs ten @darjatupcaja – aš paklausiau jūsų, ką norite sužinoti prieš keliaujant į Sankt Peterburgą ir apskritai Rusiją, nes vis dėlto viskas yra kiek kitaip nei keliaujant į kokią nors Europos šalį. Jūsų visų klausimus sudėliojau pagal potemes, kurias šiandien trumpai ir aptarsiu.

KODĖL SANKT PETERBURGAS?

Vienas iš klausimų, kuris idealiai tinka straipsnio pradžiai: kodėl nusprendžiau keliauti būtent į Sankt Peterburgą? Visų pirma, niekada anksčiau čia nesilankiau, tačiau visada norėjau, nes girdėjau labai teigiamų nuomonių iš aplinkinių. Tiesa, vaikystėje esu porą kartų važiavusi į Kaliningradą pas mamos sesę, o prieš trejus metus pirmą kartą apsilankiau Maskvoje, kur man labai patiko. Nusprendžiau tęsti savo pažintį su Rusija ir pagaliau aplankyti patį įspūdingiausią jos miestą, kuris, galima teigti, yra Paryžiaus analogas (o Paryžių dievinu) – Sankt Peterburgą. Antra, mokyklos laikais buvau skaičiusi nemažai grožinės literatūros kūrinių, kuriuose veiksmas vyko būtent šiame mieste, tad noras viską pamatyti savo akimis kilo dar tuo metu. Fun fact: praktiškai visas knygas skaitau rusų kalba.

VIZA: KAIP GAUTI? AR SUNKU AR BRANGU?

Viena iš pagrindinių priežasčių, dėl kurios dauguma vengia keliauti į Rusiją, yra viza. Ir aš su tuo sutinku! Vizos gavimas ir jos kaina tikrai malšina tą norą. Tiesa, turistinės vizos gavimas yra gana nesudėtingas procesas, tačiau to daryti paskutinę minutę nepatarčiau. Kuo anksčiau nueisite į kokią nors kelionių agentūrą ar šiaip agentūrą, kuri suteikia šią paslaugą, tuo geriau. Aš patarčiau nueiti užpildyti paraišką vizai mėnesį prieš kelionę. Su savimi reikia turėti pasą, galiojanti bent jau 6 mėn. po kelionės pabaigos, ir nuotrauką, skirtą vizai į Rusiją (bet kokios nuotraukos nepriims, galite net nebandyti), ji turi būti matinė ir tam tikrų išmatavimų. Žodžiu, ten, kur ją darysite, tiesiog pasakykite, kad nuotrauka reikalinga vizai į Rusiją. Taip pat jums reikės nurodyti savo darbo vietą ir pareigas. Paprastai viza yra “pagaminama” per 8 darbo dienas. Be to, reikia ne tik vizos, bet ir draudimo, tačiau paprastai tai daroma tuo pat metu ir papildomai niekur kreiptis nereikia. Viza kartu su draudimu jums kainuos apie 80 eurų. Pavyzdžiui, aš turistinę vizą dariausi savaitei ir sumokėjau už viską lygiai 80. Tiesa, dienų skaičius nuo kainos nelabai priklauso, tad negalvokite, kad keliaudami 3 dienom mokėsite 40 eurų. Deja, bet ne ir sutaupyti čia jums neišeis.

KAIP KELIAUTI: AUTOBUSAS VS LĖKTUVAS

Turiu patirties kertant Rusijos pasienį skrendant lėktuvu, tiek važiuojant autobusu. Skrendant lėktuvu viskas yra žymiai paprasčiau ir procedūra niekuo nesiskiria nuo skydžio į kokią Turkiją. Aišku, pasų patikros išvengti nepavyks, bet procesas yra žymiai greitesnis ir lengvesnis negu važiuojant autobusu arba automobiliu. Šį kartą aš keliavau su mano pačia mylimiausia autobusų kompanija – Lux Express. Patogesnių ir geresnių autobusų mūsų rinkoje tikrai nėra! Čia visos kelionės metu gali mėgautis nemokamu wifi, karštais gėrimais, per integruotą į priekinę sėdynę mini kompiuterį klausytis jūsų mėgstamiausio muzikos žanro naujausių dainų arba žiūrėti filmus. Beje, aš keliaudama į priekį pažiūrėjau Bohemijos Rapsodiją, kuris man be galo patiko ir vėliau visas dienas būdama jau Sankt Peterburge vakare įsijungdavau Queen dainą Don’t Stop Me Now. Keliaujant į Peterburgą su Lux Express jums teks išlipti Rygos autobusų stotyje ir valandą palaukti sekančio autobuso, kuris važiuos iš Rygos į Sankt Peterburgą su kelių minučių sustojimais Tartu bei Narvos miestuose. Taip pat ir važiuojant atgal. Išeina, kad važiuodami čia su Lux Express jūs pravažiuojate visą Latviją, Estiją. Estijoje kertate sieną Narvoje ir atsirandate mažame Rusijos miestelyje Ivangorod (рус. Ивангород). Ir patikėkite manimi, kad skirtumas tarp tobulai atrodančios Estijos su tobulai sutvarkytais pastatais ir žalia žolia ir Rusijos pakrasčio yra toks akivaizdus, kad net sunku suvokti, kad šiuos du miestus skiria toks nedidelis atstumas! Kelionė į vieną pusę trunka maždaug 16 val.

SIENOS KIRTIMAS: PROCESAS IR DAIKTŲ TIKRINIMAS

Prieš gerus 12-13 metų esu kirtus Rusijos sieną važiuodama automobiliu ir tuo metu viskas buvo labai sudėtinga. Eilės buvo didžiulės, buvo galima laukti ir 2 ir 3 valandas. Ir tikrino absoliučiai visus daiktus. Tikra krata! Komentuoti, kaip viskas vyksta šiandien, negaliu, tačiau važiuojant autobusu viskas viskas ne taip jau ir ilgai. Važiuojant iš Estijos į Rusiją, mes sustojome Estijos pasienyje, kur į autobusą įlipo pasienietis ir patikrino visų mūsų pasus. Ir viskas. Pravažiavus kokį šimtą metrų priartėjome prie Rusijos pasienio. Vėl įlipo pasienietis ir patikrino pasus, ar yra vizą. Pavažiavus dar keliasdešimt metrų teko pasiimti absoliučiai visus daiktus (įskaitant ir bagažinėje gulinčius lagaminus), lįpti lauk ir keliauti į pasų patikrą. Tai truko maždaug 30 minučių, nes kol visi išlips, kol pasiims daiktus, kol patikrins visų pasus, kol atgal visi susidės daiktus ir įlips į autobusą… O tai vyko 6 val. ryto, kai mažiausiai norėjosi išvis judėti. Gerai, įlipome. Nuvažiavus dar keliasdešimt metrų, vėl įlipo pasienietis ir patikrino pasus, t.y. ar tikrai visi praėjo patikrą ir ar neturime nelegalų, haha. Tiesa, važiuojant atgal, teko išlįpti tiek Rusijos, tiek Estijos pusėse, tik Estijos pusėje bent jau lagaminus leido palikti bagažinėje. Man asmeniškai tas lipimas į autobusą ir iš jo pasirodė labai varginantis dalykas, ypač turint omenyje, kad 6 val. ryto aš norėjau ramiai sau miegoti (nors ir sėdimoje padėtyje, bet vis miegoti). Beje, šios kelionės metus pagaliau išmokau miegoti sėdint, nes visą naktį teko miegoti būtent taip ir dar šalia manęs sėdėjo nepažįstamas žmogus. Ir kas keisčiausia – man pavyko išsimiegoti!

KAINOS SANKT PETERBURGE: KAS BRANGU, O KAS PIGU?

Taip pat sulaukiau porą klausimų apie kainas. Man pasirodė, kad paslaugos, pavyzdžiui, taksi, ir maistas tiek kavinėse, tiek parduotuvėse čia yra pigesni nei Lietuvoje. Aišku, prabangūs restoranai nebus per daug pigesni nei pas mus, tačiau kalbant apie paprastesnio lygio restoranus, kavines ir greito maisto užkandines, tai tikrai yra pigiau negu pas mus. Pavyzdžiui, paskutinę dieną nusprendėme papusryčiauti pramogaudamos ir nuėjome į tipišką valgyklą “Столовая №1”, kurių čia pilna ant kiekvieno kampo, ir už pusryčius dviem žmonėms su koše, varškėčiais, bandelėmis, kava ir sultimis sumokėjome 330 rublių, kas siekia vos 4,50 eur! Nors maistas ir paslaugos čia yra pigesnės, tačiau drabužiai, kosmetika ir visokie panašūs dalykai čia kainuoja daugiau. Taip pat nemažai kainuoja ir įėjimai į muziejus bei kitas lankytinas vietas, nes ne Rusijos piliečiams ir ne studentams, aišku, kad nuolaidų jokių nėra ir tenka mokėti pilną kainą. Tiesa, tame yra ir šioks toks pliusas, kadangi bilietus be nuolaidų galima nusipirkti terminaluose, prie kurių eilės yra 10 kartų trumpesnės negu prie įprastų kasų.

KUR APSISTOTI?

Viešbučių, hostelių ir Airbnb butų pasirinkimas čia taip pat didžiulis, tad be jokių kliūčių rasite sau patinkantį ir tinkantį tiek pagal lokaciją, tiek pagal kišenę. Tiesa, nepalikite visko paskutinei minutei, o rezervuokite iš anksto! Turistų visais metų laikais čia yra pilna, tad jeigu norite gauti geriausią deal’ą, pasirūpinkite tuo iš anksto. Už mūsų pasirinktą Airbnb butą-studiją 4 naktims pačiame Sank Peterburgo centre sumokėjome apie 180 eurų.

TRANSPORTAS: METRO IR TAKSI

Pačiame mieste yra labai gerai išvystyta infrastruktūra, todėl problemų su transportu čia nėra. Kadangi mūsų išnuomotas per Airbnb butas-studija buvo pačiame mieste centre, nutolęs mažiau nei 100 metrų iki Nevskij (Nevsky arba Nevos) prospekto (рус. Невский проспект) ir apie 2 km iki autobusų stoties, tai didelio poreikio keliauti kažkur nebuvo, nes viskas pasiekiama pėstute. Aišku, jeigu jūs, kaip ir aš, mėgstate vaikščioti. Pavyzdžiui, kasdien mes nueidavome nuo 13 iki 23 km! Tačiau jeigu jūsų pasirinkta gyvenamoji vieta yra šiek tiek toliau, tai galite drąsiai naudotis metro. Vieno pravažiavimo kaina, perkant žetonus, yra 45 rubliai, t.y. apie 50 ct. Be to, Maskvos ir Sankt Peterburgo metropolitenai yra išties įspūdingi tiek architektūros, tiek mąsto prasme. Sankt Peterburge visa metro “sistema” yra išsidėsčiusi labai giliai (vis dėlto reikėjo kąsti po upėmis ir kanalais, kurių čia begalė!), požeminiai perėjimai nuo vienos linijos iki kitos yra labai ilgi, o kiekvienas sustojimas yra dekoruotas savaip. Tikrai atrodo įspūdingai ir nei kiek neprilygsta Varšuvos, Berlyno ir net Paryžiaus. Tiesa, jeigu jums reikia pravažiuoti tik vieną sustojimą, tai patarčiau tą atstumą nueiti pėsčiomis – sutaupysite daug laiko, nes kol nusileisite, kol pakilsite… Geriau pasivaikščiokite! Žodžiu, metro čia yra lyg atskira respublika, kur vyksta visai kitoks požeminis gyvenimas! Kalbant apie taksi paslaugas, tai šis savęs transportavimo būdas iš taško A iki taško B yra taip pat labai pigus. Nieko nenustebinsiu, bet didžioji dali čia važinėja su Yandex Taxi, ką darėme ir mes. Kainos yra tikrai žemesnės negu Vilniuje, o ir laukti automobilio čia tenka kur kas mažiau. Tikrai rekomenduoju! Tramvajais, troleibusais ar autobusais nevažinėjome, tad nieko negaliu patarti.

Taigi, štai ir atsakymai į visus jums aktualius klausimus. Taip pat savaitės bėgyje pasidalinsiu ir savo lankytinų vietų top’u. Jeigu turite dar kokių nors klausimų, tai į viską būtinai atsakysiu komentaruose apačioje!

nuotraukos: Canon 6d + Canon EF 35 mm f/1.4L USM

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.