PATARIMAI KELIAUJANT Į CHERSONISĄ: AR TIKRAI TEN TAIP BLOGAI?

Prieš keliaujant į Chersonisą (arba Hersonissos, arba Chersonisso, kaip pavaindi, taip nesugadinsi) buvau susidariusi ne itin teigiamą nuomonę apie šį kurortinį Kretos miestelį. Kodėl? Skaičiau, kad čia nėra ką pamatyti, paplūdimiai labai vidutiniai ir ypač aktyvus ir gausus naktinis gyvenimas. Aš važiuodama atostogauti ieškau visiškos priešingybės: puikių paplūdimių su žydru ir itin skaidriu vandeniu, graikų architektūros palikimo bei ramaus poilsio daugiausiai vieną kartą vakare nuėjus kur nors pasilinksminti. Bet pasiūlymas vertinant kokybę ir kainą buvo labai neblogas, todėl surizikavau ir antrai vasaros atostogų dozei pasirinkau būtent šį kurortinį miestą. Tiesa, šį kartą skridau jau ne viena, o su drauge. Tikrai neplanavome užsidaryti viešbutyje ir gulėti prie basieno – norėjome aplankyti kelias lankytinas salos vietas bei vienai dienai kur nors nuplaukti. Šiandien labai džiaugiuosi tokiu pasirinkimu, nes atostogos buvo išties tobulos ir kupinos ne tik nepamirštamų įspūdžių, bet ir šimtų puikių kadrų! Iš pradžių pažiūrėjau Google, ar yra panašių straipsnių lietuvių kalba, bet ne, nieko panašaus neradau, todėl šiandien pradedu savo graikškų atostogų straipsnių trilogiją. Pirma trilogijos dalis bus skirta pačiam Chersoniso miesteliui, kur pasidalinsiu ir patarimais, ką čia galima gero nuveikti neskaitant naktinio gyvenimo, kurį aš nelabai praktikuoju. Pradedam!

CHERSONISAS – KAS TAI PER MIESTAS?

Taip, taip šis miestas paprastai ir trumpai abibūdinamas interneto platybėse: “Chersonisas – tai buvęs paprastas žvejų kaimelis, nuo sostinės Herakliono nutolęs apie 26 km, tapęs labai populiariu atostogų centru. Tai judrus, jaunimo pamėgtas kurortas. Čia gausu viešbučių, barų, diskotekų, suvenyrų parduotuvių, yra mažojo golfo aikštynas, kartingo trasa, nedidelis vandens parkas, kuriame vasarą vyksta dieninės diskotekos ir pramogos. Parduotuvės dirba iki vidurnakčio, barai ir naktiniai klubai – iki ryto arba kol yra lankytojų. Tai kosmopolitiškiausias kurortas saloje, išsiskiriantis tavernų, restoranų gausa. Vakarais, kai duris atveria naktiniai barai ir diskotekos, čia kunkuliuoja gyvenimas. Iš Chersoniso patogu nuvykti į Heraklioną, Agios Nikolają ir kitas salos vietas. Netoli kurorto, maždaug už 2–6 km, išsidėstę tradiciniai ir labai jaukūs kaimeliai Anisaras, Analipsis. Pavargę nuo didelio šurmulio šiuose kaimeliuose visada ras atokvėpį.”

Galiu tik patvirtinti, kad miestas yra išties judrus, sezono įkarštyje čia tikrai labai daug žmonių, o vakare pagrindine gatve išvis sunku praeiti. Kaip mums paaiškino kelionių organizatoriaus atstovas, Chersonisos mieste yra dvi pagrindinės gatvės: pirma, į kurią įvažiuojate važiuodami autostrada iš sostinės Herakliono, o antra – praktiškai besitiesianti palei jūros krantą. Pirma yra parduotuvių gatvė, kur rasite tiek suvenyrų, tiek drabužių, tiek maisto parduotuvių. Tiesa, yra čia ir leidainių, tavernų bei barų, bet ženkliai mažiau negu parduotuvių. Žodžiu, ši gatvė prasideda ir užsibaigia parduotuvėlėmis ir yra gana ilga – apie porą kilometrų. Labai patogu, kai viską, ko reikia, gali nusipirkti vienoje vietoje! O antra gatvė yra tavernų, barų ir naktinių klubų oazė. Turistų čia labai daug, bet daugiausia jų iš Rusijos, nes ant kiekvieno kampo girdi žmones, kalbančius šia kalba. Kartais net nesuprasdavau: ar aš Graikijos saloje, ar Rusijos kurorte. Taip pat visi galvodavo, kad ir mes iš ten. Didžiausi ir geriausi viešbučiai, kaip dažniausiai būna, yra už miesto, bet jeigu ieškote prabangaus viešbučio miesto centre ir ant jūros kranto, tai rekomenduoju Creta Maris. Ne, ne čia buvome apsistojusios, bet teko girdėti gerų atsiliepimų ir vis praeidavome pro šalį pakeliui į atrastą nerealų paplūdimį. Mūsų viešbutis buvo labai paprastas, bet itin jaukus ir fotogeniškas, 800 m nutolęs nuo jūros kranto ir 500 m – nuo miesto centro. Gyvenome ant nedidelės kalvos, toliau nuo miesto pramogų, todėl buvo labai ramu, o vaizdas į miestą bei jūra, atsiveriantis nuo viešbučio teritorijos, buvo nerealus, ypač ankstyvais rytais arba vėlyvais vakarais (paskutinė nuotrauka). Praktiškai kasdien eidavome į Chersonisą pasivaikščioti ir apžiūrėti suvenyrų, nusipirkti šviežiai spaustų sulčių, kurios čia kainuoja tik 1 eurą už 500 ml! Vakare mieste vyrauja puiki atmosfera, tik mums asmeniškai juodai nusibodo visais įmanomais būdais kviečiantys pas save į taverną ar barą užsukti darbuotojai… Taip pat ir tarpmiestinių autobusų stotelė buvo čia pat, pagrindinėje gatvėje, tad galima labai patogiai ir pigiai nukeliauti į Heraklioną, Maliją, Agios Nikolają ar kokį nors kitą šios provincijos miestelį ar kaimelį. Mes vieną dieną taip ir padarėmė, bet apie tai irgi bus straipsnis!

GERIAUSIAS CHERSONISO PAPLŪDIMYS – SARADARI

Paplūdimys, esantis miesto centre, yra apgailėtinas: į plotį telpa du gultai (nejuokauju), o ilgis apie 100 metrų, ne daugiau. Vietos čia visiškai nėra, nes praktiškai visas plotas priklauso kavinėms. Įėjimas į jūrą irgi nieko gero. Tikrai nerekomenduoju eiti į tokį prastą paplūdimį ir savo brangų atostogų laiką gaišti tokioje nieko vertoje vietoje. Mums labai pasisekė, kad nespėjome iki čia nueiti savarankiškai… Pačią pirmą dieną kelionės organizatoriaus atstovas parekomendavo nueiti iki Saradari paplūdimio, kadangi patvirtinimo, kad miesto “paplūdimys” yra labai prastas. Iki minėto Saradari Google Maps parodė apie 2,5 km kelią, bet mūsų tai nei kiek neišgąsdino, nes idealus paplūdimys tikrai vertas 30 min. pasivaikščiojimo, ypač po sočių pusryčių su desertais ir kitomis blogybėmis… Šis paplūdimys tikrai man yra wow! Dar su drauge kalbėjomės, kad jeigu žmogus pirmą kartą atvažiuoją į Kretą ir pamato tik tą varganą Chersoniso miesto paplūdimį, tai tikriausiai niekada čia nebesugrįš. Sardari gi vanduo žydras ir skaidrus, įėjimas į jūrą – smėlis su mažais akmenukais, pačiame paplūdimyje galima visai dienai nusipirki komplektą iš dviejų gultų ir vieno skėčio už 7 eurus, kas tikrai nėra brangu, arba atsigulti ant savo rankšluosčio šalia ant smėlio (vietos yra pakankamai visiems), arba paeiti šiek tiek toliau ir užimti didelį akmenį prie uolos. Yra dušas, kavinė, kur galima nusipirkti vandens, kavos, sulčių ir net maisto. Žmonių čia yra, bet vietos užtenka visiems. Tiesa, paskutinę dieną nusprendėme paeiti šiek tiek toliau ir įsitaisyti ant kito didelio akmens, nes žmonių ten buvo labai mažai, o pati vieta iš tolo pasirodė tobula. Teko paeiti jūra, bet vos tik užlipusios ant to akmens supratome, kodėl ten ne per daugiausia žmonių – ten pasislėpė nudistų paplūdimys. Vakare kalbėdamos su viešbučio darbuotojais sužinojome, kad taip ir yra, bet buvo jau per vėlu.

KOUTOULOUFARI KAIMELIS – CHERSONISO SENAMIESTIS

Tiek mane, tiek mano draugę labai žavi architektūra, tas autentiškumas, kurio pačiame Chersonisos mieste tikrai nerasite, kaip, pavyzdžiui, Rodo salos sostinėje – Rodo mieste, kuris garsėja savo nuostabiu senamiesčiu. Bet rasite, jei nueisite iki Koutouloufari gyvenvietės – tradicinio Kretos kaimelio. Jis nei kiek nepanašus į Chersonisą! Ypač tobula ten pasivaikščioti vakare. Šis kaimelis yra išsidėstęs aukščiau į kalną, todėl vaizdai ten atsiveria nepakartojami! Gyvenvietė nėra didelė, todėl apvaikščiosite ją per mažiau nei valandą ir spėsite pabendrauti su vietiniais katinais, kurių čia tiek daug! Taip pat labai rekomenduočiau išgerti vyno kokioje nors iš ten esančių terasų, nuo kurios pamatysite visą apačioje esantį Chersonisą! Mes to nepadarėme, nes ėjome čia iškart po vakarienės ir tuo metu nebuvo jokių minčių dar kur nors valgyti ar gerti. Nuo mūsų viešbučio iki Koutouloufari buvo apie 1 km, bet visą laiką reikėjo lipti gana į statų kalną. Atgal grįžinėti buvo šiek tiek baisoka, nes buvo jau tamsu, o apšvietimo aplinkui minimaliai, bet visada galima išsikviesti taxi – dažnai matėme pravažiuojančius taxi.

nuotraukos: Canon 6d + Canon EF 35 mm f/1.4L USM

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.